גנדי בביצקי Genadi Babitsky
גנדי בביצקי
שנה א':
1. " הכנת הגוף לצורך משחק "
פרופורציות בין חיזוק לבין שחרור השרירים, תרגילי שיווי משקל, עבודה על דיוק וחסכוניות בתנועה (הכל בקצבים שונים). התחלפות בתנועות מהירות ואיטיות, מקוטעות ובלתי-פוסקות –בכל מיני חיבורים לפי שינוי המצב ותנאים על הבמה (תיאור זמן, מקום, סיבה, תכלית ואופן). תנועה משמעותית על הבמה – דרך המכשול והצדקה פנימית. קואורדינציה בחלל כולל תיאום תנועות בין חלקי הגוף – עם טקסט, מוסיקה, שירה. התנסות באימפרוויזציות אישיות וקבוצתיות לעידוד היצירתיות ולפיתוח הדימיון בתנועה גופנית של השחקן.

2. "אקרובטיקה תיאטרלית"
פיתוח הגוף וכושר תנועה. קפיצות ופירואטים, גלגולים, גלגלונים ועמידות בקומבינציות שונות. "גופניות" של חיות. שימוש באלמנטים אקרובטיים בקטעים ממחזות (דמויות שקספיריות – פוק מ-"חלום ליל קיץ", מכשפות מ-"מקבת" וכו').

3. "קרבות במה וסייף"
חיזוק שרירים לצורך קרבות במה וסייף. טכניקה של נפילות על הבמה. יסודות קרבות במה ללא נשק (סטירות, מכות, אגרופים) ועם שימוש באביזרים (מקלות, סכינים וכו'). מבוא לסייף בחרבות והגנות מהם. סצינות (סייף+טקסט) ממחזות "רומיאו ויוליה", "הלילה ה-12" של שקספיר, "3 המוסקטרים" של דומה, "גם הוא באצילים" של מולייר וכו'.

שנה ב':
4."פנטומימה קלאסית ומודרנית"
פרינציפים בסיסיים בשפת הפנטומימה. דימוי חלקי וכללי – שימוש בחלקי הגוף כחפץ או כפרטנר, הדגשות, תנועה נגדית. מגוון אלמנטים טכניים כ-"א-ב" לספת הפנטומימה. חפצים דמיוניים – צורה, כרמשקל וגודל. פרטנרים דמיוניים במשחק ללא מילים: אנשים, חיות וכוחות הטבע. תרגילים של אטיאן דאקרו. מרסל מרסו והשפעתו על ההתפתחות הפנטומימה במאה ה-20, קטעים מהרפרטואר שלו. חיבור תרגילים טכניים לצורך אימפרוויזציות ומטאמורפוזות. סגנונות משחק בפנטומימה תיאטרלית (קלסית ומודרנית) – רומנטי, קומי, טרגי, סאטירי, פיוטי. עבודה על קטעים לפרזנטציה.

5."מסכות "
מסכה תיאטרלית ותפקידה על הבמה. כוח השפעתה של המסכה על הקהל. קשר דו-צדדי בין שחקן לבין מסכה. מסכה נייטרלית – לא רק לדמויות אלא גם לפיתוח חיים פיזיים של דמויות. משחק במסכות תיאטרליות שונות (אנשים, חיות, חפצים ודמויות שונות מפנטזיה התיאטרלית). מסכות של דמויות טיפוסיות בקומדיה דל-ארטה איטלקית – בעלים, משרתים ומאוהבים ) Arlechino, Pierro, Colombina, Pantelone, Doctore, Capitano, Tartaglia, Pulchinella, Brigella, Smeraldina, Truffeldino, Lazzi, Zanni, ). קונטר-מסכה. שימוש במסכות במחזאות קלסית ומודרנית (שקספיר, גוצי, פירנדלו, ברכט, יונסקו, דריו פו, חנוך לוין).

6. "עיצוב דמויות"
עבודה על הבעה גופנית של חיים פנימיים. מונולוג פנימי והשפעתו על "פיזיות" של דמות, תנועה חיצונית כתוצאה של תנועה פנימית. קשר הדדי בין חיים פנימיים לבין הבעה גופנית של השחקן. תרגילים להשלמת עיצוב דמויות: מצב נפשי ובריאותי של בני אדם, גיל, משקל, תקופה מסויימת, מעמד בחברה ומקצוע וכו'. טכניקות שונות לבניית דמויות: שימוש ב-"מסך פנימי", ב-"סרט זכרונות", "אנשים כחיות, כצמחים, כבובות, כחפצים". התבוננות על התנהגות של אנשים שונים בפרטי תנועתם – לשימוש בעבודה מעשית תיאטרלית (אוסף של "טיפוסים" וגוונים בתנועתם). כושר הבעה של ידיים אצל שחקנים. פיתוח ג'סטה פסיכולוגית לפי כוונות של דמות. שילוב משחק ותנועה מסוגננת בדמויות לא שיגרתיות: פסלים, חפצים שונים, בובות (מכניות, מתנפחות, מריונטות).
פרטים אישיים
הערות וקורות חיים בוגר בהצטינות של האקדמיה לתיאטרון, מוסיקה וקולנוע בסנט-פטרבורג.
בעל תואר שני בבימוי.
מומחה לתיאטרון הגוף ופנטומימה, לתיאטרון סאטירי ומוסיקלי.
מ-1973 ביים כ-110 הצגות.
בעל פרסים רבים בפסטיבלים לאומיים ובינלאומיים.
בשנים האחרונות מתרכז בהוראה של תנועה תיאטרלית (כולל פנטומימה, מסכות, קרבות במה וסייף) ובעיצוב תנועה להצגות רבות (כולל עבודה עם שחקנים על חיים פיזיים של דמויות).
עבור לתוכן העמוד